Produsele vegetale, baza alimentatiei tale

amestec freshProduse vegetale sunt fructele, legumele, cerealele si leguminoasele care au un aspect natural, ca atunci cand au fost recoltate din natura (livada, camp etc.). In anumite situatii, pentru a putea fi ambalate astfel incat sa poti beneficia de calitatile lor nutritive, ele pot necesita o minima procesare, dar fara ca aceasta sa le altereze semnificativ proprietatile. In plus, nu contin ingrediente  adaugate, precum sare, grasimi, aditivi sau conservanti.

De ce produsele vegetale sunt ideale pentru tine?

Sunt o sursa excelenta de fibre

Fibrele alimentare sunt importante pentru mentinerea unui sistem digestiv sanatos si pot contribui la scaderea colesterolului. Persoanele care se hranesc preponderent cu produse vegetale consuma intre 50% si 100% mai multe fibre decat cei care consuma produse bazate pe proteine animale.Savureaza la micul dejun müsli cu fructe sau fulgi de cereale integrale din grau, ovaz, orz si secara; alege in general paine, faina si paste numai din sortimente integrale!

Nu contin colesterol

Produsele vegetale sunt in mod natural sarace in grasimi, nu contin colesterol si pot ajuta la mentinerea in limite normale a nivelului de colesterol. Studiile confirma faptul ca o dieta bazata pe produse vegetale contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange. Bauturile vegetale din orez, soia sau migdale nu contin grasimi sau lactoza si pot fi un inlocuitor gustos al produselor lactate.

salata pranzContin antioxidanti si fitonutrienti

Acestia ajuta la neutralizarea radicalilor liberi, a caror actiune afecteaza celulele din organism. Efectele radicalilor liberi sunt asociate cu imbatranirea prematura si cu diverse afectiuni, precum cancerul. Merisorul si goji au proprietati antibacteriene si antioxidante in organism, iar fructele uscate pot fi usor de consumat pe tot parcursul anului.

Sunt bogate in substante nutritive

Asigura vitaminele, mineralele si proteinele necesare pentru buna functionare a organismului si au putine calorii. Produsele din soia, lintea, mazarea, nautul si hrisca iti pot asigura o masa consistenta, satioasa si cu valoare nutritiva ridicata.

Ofera varietate

Produsele vegetale se gasesc in diverse forme, marimi si culori, avand consistenta si gusturi diferite. Incluzand in alimentatie cat mai multe produse vegetale, nu numai ca vei beneficia de multi nutrienti, dar vei asigura si un aspect placut si atractiv preparatelor culinare.

Salata cu quinoaCe fel de grasimi contin nucile si semintele?

Maslinele, avocadoul, nucile, migdalele si semintele (chia, susan, in, dovleac, floarea-soarelui) constituie surse bune de grasimi sanatoase mononesaturate si polinesaturate, continand o cantitate foarte scazuta de grasimi saturate. Iar semintele de in, semintele de chia si nucile contin acizi grasi esentiali Omega-3 sub forma de acid alfa-linoleic, cu efecte benefice in ce priveste diminuarea inflamatiilor din organism si mentinerea sanatatii.

Studiile au demonstrat ca prin simpla consumare zilnica a unui pumn de seminte sau de nuci crude, fara sare adaugata, se poate reduce riscul dezvoltarii afectiunilor cardiovasculare si se poate mentine o greutate corporala sanatoasa.

 Sursa: Australian Health & Wellbeing Guide



Viziunea SanoVita este ca, promovand hrana sanatoasa, nu doar vom asista la o imbunatatire a sanatatii romanilor, ci, mai mult de atat, vom fi unul dintre factorii care participa activ la schimbarea in bine. Ne dorim sa contribuim la o lume mai buna, mai constienta de ceea ce mananca, de oportunitatile care exista in camara fiecaruia si sa dam idei pentru o alimentatie sanatoasa si, in acelasi timp, gustoasa.

LASA UN MESAJ

Introdu comentariul tau
Numele tau

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.